شاخ – بوق جنایت زندگی اعتراف انگیزه پرونده

شاخ – بوق: جنایت زندگی اعتراف انگیزه پرونده خبر حوادث

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی گزارش لس‌آنجس‌تایمز از «تجارت سیاه کلیه» در کشور عزیزمان ایران

    شایعاتی که در بازار سیاه پیوند کلیه در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، به قربانیان بحران اقتصادی کشور عزیزمان ایران راهکار می‌دهد

    گزارش لس‌آنجس‌تایمز از «تجارت سیاه کلیه» در کشور عزیزمان ایران

    گزارش لس آنجس تایمز از «تجارت سیاه کلیه» در ایران

    عبارات مهم : ایران

    شایعاتی که در بازار سیاه پیوند کلیه در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، به قربانیان بحران اقتصادی کشور عزیزمان ایران راهکار می دهد

    روزنامه لس آنجس تایمز در گزارشی از خرید و فروش کلیه در کشور عزیزمان ایران نوشته است و مدعی شده است از کشورهای خلیج فارس حتی عربستان با شناسنامه جعلی جهت پیوند کلیه به کشور عزیزمان ایران می آیند

    گزارش لس‌آنجس‌تایمز از «تجارت سیاه کلیه» در کشور عزیزمان ایران

    به گزارش خبرآنلاین؛ این تبلیغات روی بعضی دیوارها، باجه های تلفن و پیاده روهای پایتخت کشور عزیزمان ایران چسبانده شده است هست؛ «کلیه جهت فروش» . اين جمله به همراه شماره تلفن و گروه خوني، تنها نوشته ای است که روی آنها وجود دارد. تقریبا هر روز تبلیغات جدیدتری هم اضافه می شود، تبلیغاتی که پشت هر یکی از آنها روایتی وحشتناک وجود دارد. داستان هایی از بیکاری، بدهی و … در کشوری که ناامیدی اقتصادی آن را احاطه کرده است.

    در سایه درختی در نزدیکی یکی از بیمارستان های پیوند تهران، علی رضایی یک راه اندازی کننده سیستم تهویه هوا ایستاده هست، او می گوید: اگر بتوانم کلیه ام را بفروشم می توانم بدهی ام را پرداخت کنم، حاضرم کبدم را هم بفروشم.

    شایعاتی که در بازار سیاه پیوند کلیه در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، به قربانیان بحران اقتصادی کشور عزیزمان ایران راهکار می‌دهد

    ایران تنها کشوری است که به شهروندانش اجازه می دهد به طور قانونی کلیه های خود را بفرشوند، از سال 1993 میلادی تاکنون 30 هزار عمل پیوند کلیه در این کشور انجام شده است هست؛ یک شرکت دولتی خریداران و فروشندگان را عضویت می کند و جهت خرید هر کلیه بیش از 15 میلیون تومان پول به اهدا کننده می دهد.

    اما این سیستم به شکل درستی کار نمی کند، فروشندگان فهمیده اند که می توانند به طور جانبی از کسانی که نمی خواهند چندسال منتظر بمانند، پول بگیرند. حتی خارجی هایی هم که از حضور آنها در برنامه ملی ایرانی ممنوع است به شکل غیرقانونی از آن استفاده می کنند، از سال های گذشته افراد زیادی از عربستان سعودی با شناسنامه جعلی در کشور عزیزمان ایران عمل پیوند انجام داده اند. البته ایرانی ها هم از این سیستم خود دفاع می کنند، آنها می گویند این سیستم به افراد فقیر کمک می کند تا در کنار اینکه به شکلی امنی پول درمی آورند جان بعضی از مردم را هم نجات بدهند. ناصر سیمفروش، مدیر بخش ارولوژی و پیوند کلیه بیمارستان شهید لبافی نژاد از موافقان عمل پیوند کلیه به این شکل هست، او در این رابطه می گوید: «بله، مردم اعضای بدنشان را اهدا می کنند چون پول مورد نیاز دارند ولی این یک واقعیت در کل دنیا است.»

    او ادامه داد: «به جای اینکه آنها کار غیرقانونی انجام دهند تا بدهی های خود را پرداخت کنند، آنها جان افراد را نجات می دهد. این کار هم به نفع خریدار است هم به نفع فروشنده.»

    گزارش لس‌آنجس‌تایمز از «تجارت سیاه کلیه» در کشور عزیزمان ایران

    از سویی بعضی کارشناسان بین المللی می گویند وجود تبلیغات در خیابان ها نشان می دهد که اهدای عضو به یک تجارت جهت افراد نیازمند تبدیل شده است هست، دقیقا همین عنوان باعث شده است در کشورهای زیادی مثل ایالت متحده فروش اعضای بدن ممنوع شود. گابریل دانوویچ مدیر برنامه پیوند کلیه در دانشگاه «یو سی ال ای» و از مخالفان فروش کلیه در این رابطه می گوید: «وضعیت اهدا کننده ها در آخر بدتر می شود، هنگامی که شما در اوج ناامیدی هستید اینکه پولی به بهای از دست دادن عزت نفس به دست آورید کمکی به شما نمی کند، در واقع این عمل از روی ناامیدی است نه عشق.»

    در واقع شایعاتی که در بازار سیاه پیوند کلیه در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، به قربانیان پرسشها اقتصادی کشور عزیزمان ایران امید می دهد. علی رضایی یکی از این قربانیان هست، او زمانی می توانست هزنیه خانواده خود را تامین کند و از طبقه میانگین جامعه بود، ولی بعد از اینکه جهت کار در ساخت مسکن مهر استخدام شد شرایطش کاملا عوض کردن کرد، او الان 7 هزار دلار به بانک بدهکار است و چندین بار بازداشت شده است هست. او می گوید: « اگر دوباره به زندان برگردم، چه اتفاقی جهت کودکانم می افتد؟»

    شایعاتی که در بازار سیاه پیوند کلیه در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، به قربانیان بحران اقتصادی کشور عزیزمان ایران راهکار می‌دهد

    برای فرار از این اوضاع یک روز او روی یک کاغذ آبی نوشت: «فروش فوری کلیه، قیمت قابل مذاکره، گروه خونی «آ ب» مثبت» و آن را به دیوار یک ساختمان پزشکی چسباند، او جهت این کار 9 هزار دلار می خواست.

    فردای آن روز علی رفت تا ببیند تبلیغش سر جایش است یا نه و متوجه شد یک نفر دیگر هم تبلیغ خودش را اضافه کرده هست. با تماس آن شماره بایک داستان غم انگیز دیگر معلوم شد.

    گزارش لس‌آنجس‌تایمز از «تجارت سیاه کلیه» در کشور عزیزمان ایران

    مهدی، یک دانشجو 24 ساله زیست شناسی 15 هزار دلار نیاز دارد تا یک مسئله خانوادگی خود را حل کند، امین یک راننده کامیون 36 ساله هم نیمی از این پول را جهت شروع دوباره تجارت خود نیاز دارد.

    رضا کرد، یکی از آشنایان علی هم در همان خیابان کاغذی چسبانده هست. او 42 ساله است و ده ها هزار دلار بدهی دارد. رضا ماشین و دو منزل خود را فروخت ولی هنوز نتوانسته بدهی های خود را پرداخت کند. او می گوید: «این پرسشها من را می کشد. سر من را کلاه گذاشتند و الان دوباره ممکن چنین اتفاقی بیافتد، فقط به تعداد تبلیغات اینجا نگاه کنید.»

    بیشتر آدم ها می توانند بدون یکی از دو کلیه خود زندگی کنند، ولی شرکت جهانی بهداشت هشدار داده است که به شدت مخالف تجارت در اعضای بدن است چون منجر به انجام جراحی های خطرناکی می شود.

    ولی طرفداران چنین سیستمی در ایران، ترجیح می دهند به جای کلمه فروش اعضای بدن از کلمه کمک های مالی استفاده کنند، روحانیان کشور عزیزمان ایران هم موافق چنین عملی هستند، البته تا هنگامی که که به کسی آسیب نرسد.

    چند سال پیش رسانه های داخلی در کشور عزیزمان ایران گزارش دادند که هر سال صدها عمل غیرقانونی جهت اهالی ثروتمند اطراف خلیج فارس در کلینیک ها و بیمارستان های شخصی انجام می شود. البته مسئولان ایرانی می گویند قوانین خود را سختگیرانه تر کرده اند تا چنین اتفاقی نیافتد.

    از سویی در کشور عزیزمان ایران اقداماتی هم انجام می شود تا پول غیرقانونی جهت عمل پیوند کلیه هزینه نشود، بر اساس قوانین انجمن کلیه کشور عزیزمان ایران فرد دریافت کننده در ابتدا پول را به طور کامل پرداخت می کند و این پول بعد از اتمام جراحی به اهدا کننده داده می شود. نوشین بیدریغ، هماهنگ کننده امور پیوند این بنیاد در این رابطه می گوید: «هیچکس نمی تواند به شکل شخصی کلیه اش را بفروشد، تبلیغاتی که مردم در خیابان می گذارند از روی نادانی است.»

    چندی پیش یک مرد ایرانی آمریکایی 78 ساله در لس آنجلس دچار بیمار کلیوی شد، اگر قرار بود در امریکا منتظر بماند تا کلیه کسی که جان خود را از دست داده به او اهدا شود، باید به طور میانگین 3.5 سال منتظر می ماند، در این کشور هر سال 12 نفر به همین علت جان خود را از دست می دهند. به همین علت او به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمد و 6 ماه بعد از عضویت در کلینیک ناصر سیمفروش جراحی شد، گفته می شود این مرد جهت چنین دریافت کلیه به جای 15 میلیون تومان 28 میلیون تومان هزینه کرده هست، البته سیمفروش می گوید او در جریان چنین اتفاقی نیست.

    سیمفروش در این رابطه می گوید: «اگر چنین پولی را به طور به میل خود پرداخت کرده کار بدی نکرده هست، رهبران مذهبی ما می گویند این کار مشکلی ندارد چون جان افرادی نجات داده می شود.»

    اما پزشکان مخالف خرید و فروش کلیه در کشور عزیزمان ایران می گویند چنین کارهای غیرقانونی فقط تبلیغات فروش کلیه را زیاد کردن می دهد. بهروز برومند یک نفرولوژیست در این رابطه می گوید: «قیمت ها زیاد و زیاد می شود، تجارت پیوند یک مسابقه است و تا زمانی که فقر وجود دارد نمی شود آن را متوقف کرد.»

    اما جهت کسانی که از روش قانونی کلیه خود را می فروشند هم هر لحظه اتفاقاتی که می خواهد رخ نمی دهد، جهت مثال یک زن 35 ساله به نام سارا که به علت پرسشها مالی کلیه خود را اهدا کرد، الان 6 ماه است که عضویت کرده ولی هنوز جراحی نشده هست. او در این باره می گوید: «من نا امید هستم، باید پولی جهت زندگی داشته باشم.»

    علی رضایی هم از این اوضاع بسیار دلواپس بود، او می گفت: «من فقط 5 روز وقت دارم، بعد از آن ممکن است بانک منزل یکی از آشناهای من را مصادره کند و دوباره به زندان برگردم.»

    آن 5 روز گذشت، تبلیغ او روی دیوار باقی مانده است ولی تلفن علی را هیچکس جواب نمی دهد.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | تبلیغات | تبلیغات | عمل پیوند کلیه | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار