شاخ – بوق جنایت زندگی اعتراف انگیزه پرونده

شاخ – بوق: جنایت زندگی اعتراف انگیزه پرونده خبر حوادث

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری حال‌وهوای این روزهای شبکه نمایش خانگی همزمان با توزیع سری سوم سریال شهرزاد

    بعد از یکی دو روز تاخیر گفته شده است نخستين قسمت از سومین سری سریال شهرزاد در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. اتفاقی کاملا نوظهور و منحصربه فرد در شبکه نمایش خ

    حال‌وهوای این روزهای شبکه نمایش خانگی همزمان با توزیع سری سوم سریال شهرزاد

    حال وهوای این روزهای شبکه نمایش خانگی همزمان با توزیع سری سوم سریال شهرزاد

    عبارات مهم : سریال

    بعد از یکی دو روز تاخیر گفته شده است نخستين قسمت از سومین سری سریال شهرزاد در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. اتفاقی کاملا نوظهور و منحصربه فرد در شبکه نمایش خانگی که مخاطبان را عادت داده بود به سریال های پرحاشیه پردردسری که از همان آغازین قسمت ها با هزاران وعده و وعید شروع می کردند، در قسمت های میانی جر و بحث ها و دعواها و سهم خواهی ها شروع می شد و در آخر راه هم نیمه تمام می ماندند.

    این روند را ولی شهرزاد در هم شکست و نه تنها خودش اکنون به سری سوم رسیده که به عنوان یک سرمشق موفق باعث شده است است كه نقشه راهی نیز در اختیار سریال هایی مانند باعشق و… قرار گیرد. درواقع بعد از این که شبکه نمایش خانگی با شهرزاد مجددا احیا شد، خیلی از سینماگران به بهانه بی پولی تلویزیون، ممیزی یا حتی فروش زیاد در صف ساخت سریال جهت این شبکه قرار گرفتند؛ ولی این که آیا فرجام شهرزاد در انتظار آنان خواهد بود یا نه پرسشی است که گذشت وقت به آن پاسخ خواهد داد.

    چرا شهرزاد؟
    شهرزاد دلایل زیادی جهت موفق شدن داشت و دارد. این سریال با جمع آوری شماری از عالی ترین های حرفه نمایش کاری کرد که بشود به جرأت آن را سزاوار عنوان عالی ترین سریال بیست سال اخیر دانست. کارگردانی چون حسن فتحی که هر قدر در سینما سردرگم هست، ولی در جعبه کوچک راه و رسم برقراری ارتباط را با تماشاگران می داند. نویسنده ای چون نغمه ثمینی که از همان ابتدا با توپ پر آمد، با یک طرح فیلمنامه پر و پیمان سرشار از ماجرا و البته شخصیت های به یاد ماندنی و جالب و بازیگرانی اغلب درجه یک که بعضی چون علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، رضا کیانیان و چند نفر دیگر که نام ارزش حتی در مدیوم بالقوه معتبرتر سینما نیز خود به تنهایی جهت اعتباردادن به یک فیلم کافی بود؛ با چنین شرایطی شهرزاد آمد و ماند و حالا به سری سوم نیز رسیده است.

    ادامه مسیر
    وقتی قرار می شود سری سوم یک سریال توزیع شود، طبیعی است این پرسش در اذهان به وجود آید که آیا ادامه این راه نیز مثل قسمت های قبلی موفقیت بار خواهد بود؟ اگر به چند ماه عقب تر بازکردیم، می بینیم این پرسش تکراری در شروع سری دوم این سریال هم طرح شده است بود. حقیقت این است که آن وقت تردیدها راجع به ادامه مسیر شهرزاد بسیار زیاد از امروز بود که قرار است سری سومش را ببینیم. آن روزها می گفتند سریال بدون یکی از عالی ترین و جالب ترین شخصیت هایش به احتمال فراوان زمین خواهد خورد.

    در حقیقت حال وهوای فصل دوم شهرزاد چیزی جز شکست را ایجاب نمی کرد. قرار بود ماجرای فصل دوم بعد از فوت بزرگ آقا شروع شود و همه چیز به قباد می رسد؛ ولی قدرت گرفتن قباد به مذاق خیلی از نزدیکان بزرگ آقا خوش نمی آید و آنها جهت گرفتن قدرت از قباد تلاش می کنند. یعنی که کشمکش جهت حفظ یا گرفتن قدرت بخشی از قصه فصل دوم هست. این باعث می شد کار دشواری در انتظار شهرزاد باشد ولی به هر شکل ممکن حسن فتحی و گروهش این پیچ را پشت سر گذاشتند که بخشی از آن به علت اضافه شدن چند بازیگر تازه محبوب و پرطرفدار حرفه ای مثل امیر جعفری، رویا نونهالی و رضا کیانیان بود. با این اوصاف فراموش نباید کرد که در قیاس با سری اول کار نقدهای منفی بشدت زیاد شده است بود و فروش شهرزاد هم افتی محسوس را نشان می داد.

    سری سوم
    سیدمحمد امامی، تهیه کننده شهرزاد خود به این نیاز آگاه بود که در یکی از گفت وگوهایش در آغازین روزهای اتمام پخش سری دوم وعده داد شهرزاد ٣ با داستانی باعشق تر بازخواهد گشت. این تهیه کننده که بین سری اول و دوم سریال با بازداشتش بر سر پرسشها مالی شهرزاد را با حواشی بنیان برکنی مواجه ساخته بود، در این مورد گفت: فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند؛ درواقع تم باعشق به فضای کلی سریال بازمی گردد.

    امامی همچنین مخالف افت سری دوم سریال نیز بود: به هر حال بعضی ها از کار خوششان آمده، بعضی ها هم دلشان می خواسته اتفاق دیگری بیفتد ولی نیفتاده هست. باید بگویم ترکیبی از نظرات درست مخاطبان را با همراهی تیم نویسنده ها در فصل سوم می بینیم. امامی نگاهی امیدوارانه به سری سوم دارد و می گوید: از داستان شهرزاد می دانستم که مردم با آن ارتباط برقرار می کنند، ولی از ته دل می گویم که فکرش را نمی کردم مردم در سراسر دنیا تا این اندازه با سریال ارتباط بگیرند. خیلی ها می گفتند فیلم و سریال ایرانی بعد از انقلاب را دنبال نمی کرده اند، ولی حالا جهت شهرزاد روزشماری و قسمت تازه را پیگیری می کنند. فکر می کنم این تأثیر هم از فیلمنامه نشأت می گیرد. خواهید دید که این روند در قسمت سوم نیز به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

    حواشی
    شهرزاد حواشی فراوانی را نیز پشت سر گذاشته که شاید مهمترین آنها حواشی مالی و به تبع آن بازداشت سیدمحمد امامی باشد. در حقیقت شایعه پولشویی و البته حمایت های پنهان و پیدای دولتی هر لحظه با این سریال بوده و گاه به کمپین های اینترنتی چون نه به شهرزاد و نظایر آنها هم کشیده شده است که به علت ریشه نداشتن در خواست های مردمی موفق نشده اند. ابتدا از حمایت های دولتی شروع کنیم که امامی با تأکید بر این که شهرزاد هیچ حامی دولتی نداشته و ندارد، می گوید: اصلا نیازی به این حمایت ها نداریم. چون مردم شهرزاد را به یک سرمایه اجتماعی بدل کرده اند. اتفاقا به همین علت هم زیاد نقد می شویم، چون خیلی دیده می شویم؛ اتفاقی که هم ترسناک است هم جذاب.

    حال‌وهوای این روزهای شبکه نمایش خانگی همزمان با توزیع سری سوم سریال شهرزاد

    اما در زمینه شایعه پولشویی یکی از کسانی که این شایعه را خیلی جدی دنبال کرد، غلامرضا موسوي، رئيس شوراي عالي تهيه كنندگان سينما بود که نخستين بار هنگامی که از پولشويي در شبكه نمايش خانگي صحبت كرد، با این که نامی از سریالی نبرده بود، ولی خیلی ها می دانستند که منظور او به کدام کار است و همین هم موجب شد خيلي ها به او خرده بگیرند؛ ولی با دستگيري تهيه كننده شهرزاد در پرونده اختلاس صندوق فرهنگيان این تهیه کننده موضعی بر حق پیدا کرد. موسوی حالا که ماه ها از آن جریان گذشته، می گوید: دیدیم که آن حرف ها غرزدن نبود؛ یعنی آن نگراني ها و هشدار ها نه تنها از سر ناآگاهي نبوده بلكه پيش بيني شرايطي بود كه امروز شاهد آن هستيم.

    چون شرایط پیرامونی یک سری کارها این چیزها را سریع لو می دهد. ببینید، سينما و اصولا همه كار هاي فرهنگي قواعدي دارد كه بر اساس آن قواعد شما يك سري فعاليت را انجام مي دهيد و براي آن هزينه مي كنيد، كساني كه به قواعد و ساز و كار هاي آن آشنايي داشته باشند، مي دانند كه چه اتفاقي مي افتد، شايد برخي بر سر ناآگاهي يك بار هزينه كنند و نتيجه نگيرند.

    یک بازار جدید
    سریال سازی در شبکه نمایش خانگی حالا بعد از موفقیت شهرزاد بدل شده است است به یک عرصه تازه جهت فعالیت سینماگران. اتفاقی که باعث می شود مقامی چون مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز فروش آثار شبکه نمایش خانگی را نشان از استقبال مخاطبان از این رسانه دانسته و بگوید شبکه نمایش خانگی از رقبای خود مخصوصا تلویزیون پیشی گرفته است.

    علیرضا تابش راجع به ارتقای سطح کیفی شبکه نمایش خانگی گفت: این رسانه در شرایط فعلی با خانواده ها ارتباط مستقیمی دارد، به منزل های زیاد مردم راه یافته و با استقبال مورد قبولی مواجه شده است هست. درواقع حضور و فعالیت شماری از بزرگان و مفاخر سینمای کشور عزیزمان ایران در این عرصه ازجمله حسن فتحی و داود میرباقری با خلق آثاری موقر و تأثیرگذار ثبات و اطمینان را جهت مخاطب و این رسانه به همراه دارد. رسانه ای که با سریال هایی چون قلب یخی- در سه سری، قهوه قجری، عاشقانه، ویلای من، دندون طلا، ماه تی تی و همین شهرزاد نشان داده که می تواند از نظر محبوبیت تنه به تنه تلویزیون رسمی کشور بزند.

    دوباره شهرزاد
    در این بین شبکه نمایش خانگی را پخش یک سری سریال در چند سال اخیر سرپا نگه داشته هست. درواقع تولید سریال هایی در سبک های متفاوت از کمدی گرفته تا درام و باعشق در چند سال گذشته باعث جذب مخاطبان بسیاری به شبکه نمایش خانگی شده است هست. اگر چه بعضی آثار تولید شده است در شبکه نمایش خانگی با کاستی هایی همراه بوده و نتوانسته رضایت مخاطبان را جلب کنند ولی تاکنون مجموعه های قابل توجه و مطلوبی از طریق این شبکه تولید، پخش و موفق به کسب رضایت مخاطب شده است است.

    یکی از این سریال ها شهرزاد بوده که امیر قادری راز موفقیتش را این می داند که در قیاس با سریال های تلویزیون به فرهنگ عمومی مردم نزدیک تر هست. فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس نام آشنای سینما و تلویزیون هم این سریال ها را رقیبی خوب جهت تلویزیون نامیده و می گوید: صداوسیما به جای انتقادهای نابجا باید به فکر اصلاح وضع خود باشد. احمد امینی، کارگردان و فیلمنامه نویس هم راجع به شهرزاد می گوید: من تنها چند قسمت از این کار را دیده ام، ولی به طور کلی هر سریالی اگر می خواهد بیننده را سرگرم کند باید داستان پرکشش و جذابی داشته باشد؛ این را می گویند که شهرزاد داشته….

    سعید مطلبی، سناریست و کارگردان کهنه کار نیز می گوید: من فصل اول شهرزاد را خیلی پسندیدم و دارای جذابیت هایی بود که مخاطب را جذب می کرد. ولی فصل ۲ را کامل ندیدم، به همین دلیلی قضاوتی ندارم.

    بعد از یکی دو روز تاخیر گفته شده است نخستين قسمت از سومین سری سریال شهرزاد در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. اتفاقی کاملا نوظهور و منحصربه فرد در شبکه نمایش خ

    روزنامه شهروند

    واژه های کلیدی: سریال | نمایش | سریالی | تلویزیون | تلویزیون | شبکه خانگی | محمد امامی | داستان شهرزاد | فصل اول شهرزاد | فصل دوم شهرزاد


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار